Mudras

E-pasts Drukāt

Ko nozīmē mudra?

Vārds mudra tulkojumā no sanskrita nozīmē žests, stāvoklis. Tā ir īpaša žestu valoda. Populārākās ir roku mudras.

Pirms daudziem tūkstošiem gadu cilvēki pazina un izmantoja žestu valodu, sazinājās ar zīmēm. Liecības no senās Ēģiptes vēstī, ka jau 3 g.t.p.m.ē. priesteri veica dažādus rituālus izmantojot žestus, un tas ļāva viņiem nonākt saskarē ar dieviem un sazināties ar mirušajiem. Par to liecina arī piramīdu bareljefi, kuros redzami žestikulējoši cilvēki. No senās Ēģiptes žesti un ar tiem saistītās zināšanas pārcēlās uz seno Grieķiju un Indiju.Žestu valoda jeb mudras ir neatņemama Hatha un Tantra Jogas sastāvdaļa, tās ir Hinduisma un Budisma sakrālo rituālu pamatā.

Mudras ir visu saskarsmes formu pirmsākums, jo katrs žests kaut ko nozīmē, demonstrē – prieku vai bēdas, dusmas vai atzinību (piemēram, aplausi). Mazi bērni un kurlmēmi cilvēki sazinās ar žestu palīdzību. Arī satiekoties dažādu tautību pārstāvjiem bieži tiek likta lietā mīmika, žesti, lai sazinātos, ja valoda ir kļuvusi par barjeru saskarsmē.

Ar mudru palīdzību cilvēks nonāk harmonijā ar sevi un līdzcilvēkiem, tās savieno mūs ar visu dievišķo un patieso. Tomēr viss nav tik vienkārši, jo mudrām ir vairākas izpausmes, piemēram, Hatha Jogā ir 25 mudras (te domātas gan ķermeņa pozīcijas, gan acu skati, kā arī roku žestikulācijas, un konkrētāk speciālas pirkstu un plaukstu savienošanas pozīcijas. Arī dažas elpošanas metodes tiek sauktas par mudrām).

Rietumu pasaulē populārākas skaitās roku mudras, savukārt Indijā mudras tiek izmantotas arī deju mākslā. Mudras sastopamas visā pasaulē.

Ja vēlaties apgūt mudras Jums sākotnēji būs nepieciešams skolotājs, tomēr vēlāk Jūs patstāvīgi varēsiet praktizēt mudras, kad un kur vien vēlēsieties. Mudras var veikt sēdus, stāvus, guļus, pat skatoties TV. Tai pat laikā nepiemirstiet, ka mudru praktizēšana ir garīgs meditatīvs stāvoklis, un Jūs to nespēsiet veikt, ja neesat atslābinājies. Tātad sākotnējā procesā mudras vislabāk praktizēt klusumā vai meditatīvas mūzikas pavadījumā. Ja varat izbrīvēt laiku no rīta pirms došanās uz darbu vai vakarā pirms gulētiešanas Jūs sasniegsiet lieliskus rezultātus! Pie kam veiciet tikai vienu līdz divas mudras, ne vairāk.

Kopumā mudras var veikt 2 - 4 reizes dienā, pa trim līdz trīsdesmit minūtēm, tomēr hronisku problēmu gadījumos laiks, protams, var būt atšķirīgs. Pirmajā solī svarīgi apgūt roku mudras, tomēr divkāršu efektu iegūsiet pielietojot arī elpošanas vingrinājumus, krāsu, mūzikas un aroma terapiju, kā arī vizualizāciju.

Sākumā noderēs visvienkāršākais vingrinājums: savienojiet īkšķi un rādītājpirkstu, vienlaicīgi domājot pozitīvas domas un centieties atbrīvoties. Svarīgi sajust pulsāciju, kas enerģijas veidā no jūsu rādītājpirksta ieplūst īkšķī. Rādītājpirksts simbolizē visu cilvēcīgo, bet īkšķis visu dievišķo un veicot šo mudru Jūs savienojaties ar kosmosu.

Mudras palīdz atbrīvoties no sliktas omas, veselības problēmām (tai skaitā akūtām), veicina sapratni ar līdzcilvēkiem un pats galvenais līdzsvaro Jūsu iekšējo stāvokli.